[Nayttelyposti] Irmeli Mäkilän näyttely "Piece of ..." Galleria Kulmassa Taidetehtaalla Porvoossa 31.10.-23.11.2014

Porvoon taidehalli taidehalli at porvoo.fi
Ti 4.Loka. 18:25:52 EET 2014

IRMELI MÄKILÄ
"Piece of..."
maalauksia

31.10. – 23.11.2014 Galleria Kulma, Taidetehdas, Porvoo

"Maalausteni teemat ovat tavalla tai toisella liittyneet toisenlaisen kulttuurin kuvakieleen. Ne ovat pitkään omineet lainoja orientista ornamentiikasta ja sen koristeellisuudesta; nämä ovat tarjonneet lähtökohtia ja rakenteita teoksilleni.

Edellisessä yksityisnäyttelyssäni Levels, tm-galleriassa Helsingissä 2013, näyttelyni teoksiin liittyi myös eksistentiaalisempi ja alitajuisempi lähestymistapa kyseiseen aihepiiriin, kuten myös itse teosten maalausprosessiin. Tällä asenteella ja jatkumolla olen työskennellyt myös tähän näyttelyyn.

Nyt olen aiemman ilmaisuni ja väripigmenttitekniikkani lisäksi sallinut itselleni maalauksellisia ja sisällöllisiä vapauksia: muistista, mielen pohjalta syntyviä sekä omamme että toisenlaisen kulttuurisen konstruktion yhdistelminä syntyviä "abstraktin" muotoisia kuvia." - Irmeli Mäkilä

Näyttelyn teokset on valmistettu öljy- ja akryyliväreillä kankaalle.

Näyttelyä on tukenut Taiteen edistämiskeskus | Centret för konstfrämjande

Irmeli Mäkilä on Keski-Uudellamaalla, Pornaisissa työskentelevä kuvataiteilija, joka on vuosina 2010 - 2013 esittänyt teoksiaan mm. Pietarissa ja Berliinissä sekä työskennellyt äänitaiteen parissa puolisonsa Jukka Mikkolan kanssa.

Viimeisimpiä näyttelyosallistumisia ovat mm. Löytäjä saa pitää, Mäntän kuvataideviikot 2012. Vuonna 2011 hän oli mukana Tampereen taidemuseon kokoelmanäyttelyssä Onko totta? Is This for Real?  Mäkilä on viime vuosina tehnyt myös ympäristötaidetta, installaatioita, ääni- ja videoteoksia. Mäkilän teoksia on muun muassa Suomen valtion taidekokoelmassa sekä muissa julkisissa ja yksityisissä kokoelmissa.

 www.irmelimakila.fi<http://www.irmelimakila.fi>

PORVOON TAIDEHALLI
BORGÅ KONSTHALL

Yrjö A. Jäntin taidekokoelma/
Yrjö A. Jänttis konstsamling
Taidelainaamo Konsta/ Artoteket Konsta
Galleria Kulma / Galleri Hörnan

Taidetehdas, Läntinen Aleksanterinkatu 1/
Konstfabriken, Västra Alexandersgatan 1
06100 Porvoo / Borgå

Puh./ Tel. 040 73 41 73

http://taidetehdas.fi/fi/tapahtumat/272-nayttely-irmeli-makila-piece-of-/

http://www.porvoo.fi/fi/palvelut/kulttuuri/nayttelyt_ja_kuvataide

Lisätietoja Nayttelyposti-postituslistasta