[Nayttelyposti] Marianne Iivosen näyttely Taidetehtaan Kulmassa 28.3-21.4.2013

Porvoon taidehalli taidehalli at porvoo.fi
Ti 26.Maalis. 15:22:51 EET 2013

Marianne Iivonen

grafiikkaa/ grafik

28.3-21.4.2013

Kulma / Taidetehdas / Porvoo

Hörnan / Konstfabriken / Borgå

Näyttelyni koostuu kolmen vuoden aikana tekemistäni töistä,

jotka olen toteuttanut pigmenttivedoksina.

Poimin aiheita luonnosta, suurennan pieniä näkymättömiä

“otuksia” näkyviksi. Pienet harmaat “hyttyset” puen kukkien

värikkäillä terälehtisiivillä.

Vanhojen kuvien kautta olen hakeutunut lapsuuden kesiin kun

ötököitä oli vielä enemmän ja kesä alkoi kun sai pikkukengät ja polvisukat jalkaansa.

Olen poiminut luonnosta aiheita jotka kiehtovat hienojakoisuudellaan.

Sudenkorennon siiven graafinen rakenne.

Rakenne joka löytyy pehmeämpänä malvankukan terälehdestä.

Terälehtien värimaailma, intensiivinen keltainen, punaisen lämpimät ja kylmät sävyt.

Olen suurentanut pienen suureksi ja suuren pieneksi.

Muokkaan kuvani grafiikaksi, teokset on vedostettu syväpainopaperille.

PS. Yksikään ötökkä ei ole kuollut näyttelyni takia,
kaikki olen löytänyt hengettöminä.

Tervetuloa avajaisiin keskiviikkona 27.3. klo 17-19!

Välkommen på vernissage på onsdag 27.3 kl.17-19!

Näyttely on avoinna ma-pe klo 11-19, la-su klo 11-16
Utställningen är öppen må-fre kl.11-19, lö-sö kl.11-16

Vapaa pääsy! Fritt inträde!

Galleria Kulma, Taidetehdas, Läntinen Aleksanterinkatu 1/
Galleri Hörnan, Konstfabriken, Västra Alexandersgatan 1
06100 Porvoo / Borgå

Puh./ Tel. 040 73 41 73
e-mail: taidehalli at porvoo.fi<mailto:taidehalli at porvoo.fi>
www.taidetehdas.fi<http://www.taidetehdas.fi/>
www.porvoo.fi/kulttuuri<http://www.porvoo.fi/kulttuuri>

Lisätietoja Nayttelyposti-postituslistasta