[Nayttelyposti] Anssi Törrönen Lönnströmin taidemuseon Pihatalon Studiossa 12.6.-15.8.

Lö?nnstr?ömin Taidemuseo info at lonnstromintaidemuseo.fi
Pe 18.Kesä. 13:02:12 EEST 2010

ANSSI TÖRRÖNEN
Maalauksia
12.6-15.8.2010
Lönnströmin taidemuseon Pihatalon Studio

Viimeaikaisten maalausteni aiheina ovat olleet pääasiassa erilaiset
huonetilat ja niiden esineistö. Näistä interiööreistä ihminen on poissa
mutta läsnä elämisjälkiensä kautta.

Olen etsinyt maalauksiini materiaalia nettisivustoilta ja muualta
mediasta. Lähtökohtana on saattanut olla jokin kuva tai osa siitä, joka
on antanut alkusysäyksen maalausprosessin kautta muotoutuvalle
teokselle. Minulle tilat ja esineistö muodostavat kiinnostavan pohjan
maalaamisen monille ilmaisutavoille sekä mahdollisuuden abstraktimpaan
värin ja rakenteen luomiseen. Teokset voi nähdä myös allegorisina
viittauksina ihmisen sisäiseen tilaan, mielentilan kaaokseen kylmän
materian keskellä.

Näen, että teosteni aiheet heijastelevat tätä aikaa, sosiaalista
eriarvoistumista ja sen aiheuttamaa syrjäytymistä hektiseksi käyvän
elämänmenon rattaissa.

– Anssi Törrönen

Lönnströmin taidemuseo, Pihatalon Studio
Valtakatu 7, 26100 Rauma
p. (02) 83874700
info at lonnstromintaidemuseo.fi <mailto:info at lonnstromintaidemuseo.fi>
www.lonnstromintaidemuseo.fi <http://www.lonnstromintaidemuseo.fi>

Näyttely on avoinna ti–to 12–17, pe–su 12–16. Suljettu 25.6.-27.6.
Pihatalon Studioon on vapaa sisäänpääsy.

Lisätietoja Nayttelyposti-postituslistasta