[Nayttelyposti] Färin näläkä - Kaija Kontulainen Tapperien Juholassa 15.6.-18.8.2024

Timperi Janne Janne.Timperi at saarijarvi.fi
Ti 28.toukokuu. 16:51:35 EEST 2024

Färin näläkä
Kaija Kontulaisen maalauksia ja veistoksia
Tapperien Juholan Galleria Jarskassa 15.6.-18.8.2024

Kälviällä asuva ja työskentelevä kuvanveistäjä Kaija Kontulainen (s. 1966) käyttää päämateriaalinsa puun lisäksi myös esimerkiksi savea, kipsiä ja pronssia. Pohjoismaisessa taidekoulussa ja kuvataideakatemian veisto-osastolla opiskellut Kontulainen oli Kain Tapperin oppilaana vuodet 1998-2002. Oppi-isänsä tapaan Kontulainen nauttii myös piirtämisestä. Hänen aiheinaan ovat useimmiten ihmiset ja eläimet.

"Oon opiskellu maalausta Pohjosmaisesa taidekoulusa ja kuvanveistua Kuvataideakatemiasa ja sen jäläkeen oppipoikavuojet Kainin tykönä. Ja siittälähin oon veistelly puusta ja savesta ja rautalangasta. Oon tehenny joitaki julukisia vaeistoksiaki esim. Helsinkiin, Hausjärvelle, Kokkolaan ja Käläviälle. Mutta nyt viimevuosina oon taas enemmän maalannu. Ko olin kaks vuotta vääntäny rautalankaveistoksia Kokkolan kaupungille niin iski kauhia färinnäläkä. Eli nyt sitte maalataan!"

- Kaija Kontulainen

Näyttelyn avoimia avajaisia vietetään Juholassa avajaispäivänä, lauantaina 15.6.2024 klo 12-16.
Avajaisiin on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!

Tapperien Juhola ja Galleria Jarska
Ryöppäläntie 59, Saarijärvi
Avoinna 15.6.-18.8.2024 la-su 12-16
Avoinna myös juhannusviikonloppuna 22.-23.6.2024.

Ystävällisin terveisin

Janne Timperi
museotyöntekijä
Saarijärven museo
044 459 8413
janne.timperi at saarijarvi.fi<mailto:janne.timperi at saarijarvi.fi>

Saarijärven museo
Herajärventie 2
43100 Saarijärvi

www.saarijarvi.fi/museo<http://www.saarijarvi.fi/museo>
www.facebook.com/saarijarvenmuseo<http://www.facebook.com/saarijarvenmuseo>
www.instagram.com/saarijarvenmuseo/<http://www.instagram.com/saarijarvenmuseo/>

Lisätietoja Nayttelyposti-postituslistasta