[Nayttelyposti] Mina olen Jellona! Anne Vaskon kuvituksia Villa Artussa Hyvinkäällä

Raisa Laurila raisa.laurila at artcentre.fi
Pe 2.Maalis. 10:55:00 EET 2012

MINÄ OLEN JELLONA!
Kuvia, leluja ja leikkiä
29.2. – 9.4. 2012 Villa Artun galleria
Hyvinkään villatehdas

"Minun nimeni on Jellona. Joidenkin mielestä minä näytän kotikutoiselta
kissalta, mutta Poika sanoo: - Jellona, oma leijonoitten kuninkaani!
Leikitään!"

Anne Vaskon suositun Jellona Suuri -kirjan hellyttävät hahmot valtaavat
lasten ja nuorten kulttuurikeskus Villa Artun gallerian. Keväällä
ilmestyy Jellona Toinen (WSOY), jonka kuvitusoriginaaleja on nyt
ensimmäistä kertaa esillä. Minä olen Jellona! -näyttely tarjoaa
moniaistisen elämyksen, joka rakentuu erilaisista pehmeistä ja kovista
materiaaleista, kirkkaista väreistä ja äänistä. Näyttelyssä voi tutustua
tilkuista, langasta ja vanusta tehtyjen Jellonien lisäksi kotikutoiseen
pehmoeläintarhaan, keraamisiin soittimiin ja maailman pienimpään
kulttuuritaloon.

Taiteen maisteriksi valmistunut Anne Vasko on omien teostensa lisäksi
kuvittanut monien suomalaisten kirjailijoiden, mm. Kirsi Kunnaksen,
Johanna Venhon ja Tuula Korolaisen lastenkirjoja. Rudolf Koivu
-palkinnon 2011 saanut ja Finlandia Junior -ehdokkaana 2010 ollut
kuvittaja asuu Hyvinkäällä.

Näyttelyssä on esillä myös Hämeen ammattikorkeakoulun opiskelijoiden,
Heidi Heleniuksen ja Eeva Niemen lopputyönään rakentama keraaminen teos
Soiva metsä. Metsä ympäröi maailman pienintä kulttuuritaloa, jossa
vaihtuvat päiväkotilasten näyttelyn työpajoissa tekemät teokset.
Päiväkoti- ja koululaisryhmille tarkoitetuissa pajoissa muotoillaan
savea, tehdään kollaaseja ja rakennetaan minihahmoja.

Sunnuntaina 11.3. klo 11-15 Villa Artussa vietetään Jellonan
kekkereitä. Koko perheen tapahtumapäivässä esiintyy Niina Bell joka vie
lapset jännittävälle musiikkimatkalle Pikku juttu
–laulu-leikkikonsertissa. Ohjelmassa on myös työpajoja joihin lapset ja
aikuiset voivat osallistua yhdessä.

Lisätietoja näyttelystä antaa Lasten ja nuorten taidekeskuksen
toiminnanjohtaja Raisa Laurila-Hakulinen, raisa.laurila at artcentre.fi,
puh. 040 757 8375 ja tuottaja Elina Katara, elina.katara at artcentre.fi,
puh. 0400 955 353. Lisätietoja myös Lasten ja nuorten taidekeskuksen
verkkosivuilta osoitteesta www.artcentre.fi. Näyttely on avoinna ma-pe
9-16, la-su 12-16.

--
Raisa Laurila-Hakulinen
Toiminnanjohtaja  Executive Director
raisa.laurila at artcentre.fi
www.artcentre.fi

Lisätietoja Nayttelyposti-postituslistasta